Algemene voorwaarden

Huisregels Hotel Den Briel en algemene verplichtingen voor de hotelgast.

De algemene Huisregels van Hotel Den Briel, opgesomd in dit artikel en/of vermeld door één van de medewerkers van Hotel Den Briel dienen te allen tijde te worden opgevolgd. Opmerkingen hieromtrent kunnen bij de leidinggevende gemeld worden.

*Aansprakelijkheid van de hotelgast/klant.

Hotel Den Briel is gerechtigd op ieder moment zonder opzegtermijn het verstrekken van diensten aan een gast te beëindigen wanneer de gast de huis- en/of gedragsregels overtreedt, of zich zodanig gedraagt dat de orde en de rust in het hotel en/of de normale exploitatie daarvan wordt verstoord. De gast dient dan op eerste verzoek het hotel te verlaten. Indien de klant op een andere wijze niet volledig voldoet aan al zijn verplichtingen die hij uit welken hoofde ook jegens het hotel heeft dan is het hotel gerechtigd de dienstverlening op te schorten. Het hotel mag onderhavige bevoegdheden slechts uitoefenen indien de aard en de ernst van de door de gast begane overtredingen daartoe naar het redelijk oordeel van het hotel voldoende aanleiding geven. Het hotel is na overleg met het ter plaatse bevoegd gezag gerechtigd de overeenkomst wegens gegronde vrees voor verstoring van de openbare orde buitengerechtelijk te ontbinden. Maakt het hotel van deze bevoegdheid gebruik, dan zal het hotel tot geen enkele schadevergoeding jegens de klant gehouden zijn.

*De klant en de gast en degenen die hem vergezellen zijn hoofdelijk aansprakelijk voor alle schade die voor het hotel en/of enige derde is en/of zal ontstaan als direct of indirect gevolg van een toerekenbare tekortkoming en/of onrechtmatige daad, waaronder overtreding van de huisregels is inbegrepen, begaan door de klant en/of de gast en/of degenen die hem vergezellen, alsmede voor alle schade die is veroorzaakt door enig dier en/of enig goed waarvan zij houder zijn of die onder hun toezicht staan

*Verbaal en/of fysiek geweld tegenover medehotelgasten of medewerkers van Hotel Den Briel wordt niet getolereerd.

*In het bezit zijn van, het gebruiken van of verhandelen van verdovende middelen en wapens in Hotel Den Briel is ten strengste verboden.

*Hotel Den Briel kan niet verantwoordelijk of aansprakelijk gesteld worden bij verlies, schade of diefstal van enig goed van de hotelgast. Gevonden voorwerpen worden gedurende één maand bewaard.

*Het is verboden eigendommen behorende tot Hotel Den Briel mee te nemen buiten het hotel. Dit wordt beschouwd als stelen en zal beboet worden naargelang de waarde van het voorwerp.

*De eigenaar, de directie en alle medewerkers van Hotel Den Briel kunnen niet aansprakelijk worden gesteld voor opgelopen letsels of materiële of immateriële schade die bezoekers of hotelgasten op of rond Hotel Den Briel zouden kunnen oplopen

*Legitimatie Hotelgast:

Tijdens het verblijf in Hotel Den Briel moet elke gast in staat zijn om een geldig legitimatiebewijs te kunnen voorleggen.

*In elk reisgezelschap dient tenminste één persoon minimum 18 jaar te zijn.

*In- & Uitchecktijden:
De gecommuniceerdein- en uitchecktijdenvan Hotel Den Briel dienen te worden gerespecteerd,tenzij vooraf anders door ons werd goedgekeurd. Inchecken kan vanaf 03:00am & uitchecken tot 11:00pm. Voor aanpassingen, vragen wij dit met de receptie van Hotel Den Briel vooraf te bespreken.

*Het is niet toegelaten om met meer dan het toegestane aantal personen in de kamer te verblijven. Als blijkt dat er meer gasten verblijven dan aanvankelijk opgegeven bij reservatie, zijn wij genoodzaakt om de kamer(s) eenzijdig te annuleren zonder teruggave van de betaalde overnachting(en). Indien u mensen wenst uit te nodigen, kan dit in de lobby van het hotel.

*Nooduitgangen mogen enkel gebruikt worden in geval van brand. In alle andere gevallen is het verboden de nooduitgang te gebruiken of te blokkeren

*Onze bar is geopend tot 10:30pm. Wij vragen onze hotelgasten vanaf 10:30pm tot 07:00am de rust in het hotel te willen respecteren.

*Het ontbijtbuffet wordt van 07:00am tot 10:00am in het restaurant op de benedenverdieping aangeboden.

*Huisdieren zijn niet toegestaan in de ontbijtruimte, conform de HACCP-normen. De uitzondering geldt voor assistentiehonden op voorwaarde dat de receptie hiervan wordt verwittigd.

*In het volledige hotel geldt een algemeen rookverbod. Het is dus niet toegestaan om sigaretten, vapes, elektronische sigaretten of shisha te roken in het hotel. Roken is wel toegestaan op het terras aan de achterzijde (tussen 7:00am en 22:00pm) of buiten aan de ingang van het hotel. Roken in het gebouw of op de noodtrap kan niet aanvaard worden en kan leiden tot een boete van € 3.500, belast op uw credit card.

*Indien andere dan contante betaling is overeengekomen dienen alle facturen, voor welk bedrag ook, door de klant binnen veertien dagen na factuurdatum aan het hotel te worden voldaan. Indien een factuur wordt gezonden is het hotel te allen tijde bevoegd een kredietbeperkingstoeslag van 2% van het factuurbedrag in rekening te brengen, welke vervalt indien de klant de factuur binnen veertien dagen voldoet

*Kurk- en keukengeld: Het hotel kan de gast verbieden om zelf meegebracht eten en/of drinken in het hotel, daaronder het terras mede begrepen, te nuttigen. Indien het hotel het nuttigen van zelf meegebracht eten en/of drinken toestaat, kan het hotel aan het toestaan daarvan voorwaarden verbinden, waaronder het in rekening brengen van kurk- en keukengeld.

Bij het overtreden van ons huisreglement en bij het negeren van een eerste waarschuwing, zijn we genoodzaakt u te vragen onmiddellijk het hotel te verlaten.

Hotel Den Briel - Abraham Voortmanstraat 2 - 9000 Gent - receptie@denbriel.be